Faq

FAQS

Bruker dere originaldeler?

Vi bruker originale og OEM originale deler. Derfor kan vi også gi deg 12 måneders garanti. Også på det arbeide som gjøres. OEM – ”Original Equipment Manufacturing” – er en samlebetegnelse for produksjon av utstyr produsert under et annet merkenavn enn ens eget.

Trenger dere låsekoden?

Det er viktig at vi får tilgang til enhetens låskode. Vi sjekker da at alt er OK, før tilbakelevering. Vi respekterer imidlertid om du ikke vil utlevere koder. Du kan da få vente hos oss mens vi tar en sjekk på enheten. Nettbrett kan for eksempel ikke limes sammen før vi har tatt en sjekk på om skjermens touch fungerer. Dette kan vi kun få testet om vi har full tilgang til nettbrettet. Viser ellers til det som er skrevet om GDPR litt lenger ned på siden.

Gir dere noen garanti?

Vi gir 12 måneders garanti på reservedeler som brukes. Det er kun 3 måneders garanti på batterier. Reklamasjonsrett er til enhver tid i følge forbrukerloven. Du skal være trygg når du velger oss.

Hva dekkes av garantien?

Garantien gjelder fabrikkasjonsfeil på varen du har kjøpt og fått installert hos oss. Dette kan eksempelvis være en feil på skjerm eller ett batteri. En reklamasjon må meldes oss snarest og gjerne skriftlig via kontakskjemaet. Garantien gjelder IKKE ved knust glass eller andre skader som er påført telefonen av andre enn oss.

Sender dere regning?

For privatkunder ønsker vi kontant oppgjør. Du kan betale med bankkort eller kredittkort i vår bankterminal. Firma med bedriftsavtale innrømmes kreditt.

Hvor lenge blir jeg uten telefonen?

Vi tar vanligvis jobben på strak arm når du kommer innom våre butikker. Du kan enten vente, eller komme tilbake senere på dagen. Reparasjon av nettbrett tar som regel litt lengre tid enn telefoner. På våre nettsider vil du finne ut hvor lang tid de forskjellige reparasjonene tar. Du blir også prioritert om du booker time på våre nettsider. Om lånetelefoner er tilgjengelige så kan du også få det.

Kan dere fikse vannskader på telefoner og nettbrett?

Vannskadde telefoner er vanskelige å reparere. De kan få senskader som er vanskelig å få bukt med. Vårt tips er å slå av telefonen snarest, og ikke prøve på å starte den opp. Ta den med til oss, så skal vi vurdere skaden for deg. Vi har nå en egen “vaskemaskin” som renser telefonen. Denne prosessen har gitt positivt resultat for mange.

Dere selger sikkerhetsglass, hva er dette egentlig?

Sikkerhetsglass er ett meget tynt glass på bare 0,4 mm.  Dette heftes/ limes utenpå skjermen på telefonen. Dette er med på å begrense skader en telefon kan få ved for eksempel ett møte med asfalten. Glasset vi legger på dekker ikke helt ut i ytterkant av skjermen, så om skaden inntreffer i ytterkant vil nok ikke glasset hjelpe. Sikkerhetsglass er i alle fall en rimeligere løsning enn å måtte bytte hele skjermen på nytt. Sikkerhetsglass koster 199,- for de som samtidig med ett skjermbytte ønsker ekstra sikkerhet. Vi kan ikke garantere at ett sikkerhetsglass gir 100% beskyttelse. Skjerm eller eventuelt skadet sikkerhetsglass blir derfor ikke refundert. Se forøvrig våre garantibestemmelser ovenfor.

GDPR

I tråd med de nye GDPR-reglene informerer vi om følgende: Som kunde av RepLab har du vanligvis en garantiperiode på den service som vi har utført. Derfor behøver vi å arkivere e-postadresse, telefonnummer og andre relevante opplysninger. Dette fordi vi ved en eventuell garanti forespørsel da kan finne relevante opplysninger om enheten. Vi vil aldri gi denne informasjonen videre til en tredjepart. Når enheten er ferdig reparert, vil eventuelle koder automatisk bli fjernet fra systemet vårt. Om du i ettertid velger å få slettet all info, så husk at vi da ikke kan finne noe historikk.